Podstawą działań i realizacji procesów związanych z jakością kształcenia są odpowiednie dokumenty prawne różnego szczebla, takie jak:
- ustawa – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
- stosowne rozporządzenia ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego,
- Statut Uczelni,
- zarządzenia i pisma okólne Rektora,
- uchwały Senatu,
- regulaminy wewnętrzne wraz z załącznikami.
System obejmuje:
- prezentację polityki jakości kształcenia Uczelni/Wydziału,
- zasady zarządzania kadrą (m.in. system motywowania i rozwoju kadry) oraz infrastrukturę związaną z dydaktyką,
- organizację studiów,
- programy kształcenia i plany studiów,
- proces kształcenia, warunki prowadzenia zajęć dydaktycznych i weryfikowania stopnia osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się,
- etykę realizacji procesu dydaktycznego,
- zasady obsługi administracyjnej,
- promocję systemu jakości Uczelni/Wydziału,
- ciągłe doskonalenie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
Istotny element systemu jakości kształcenia stanowią wewnętrzne procedury, do których należą:
- Zasady tworzenia, zatwierdzania i przeglądania programów kształcenia i efektów uczenia się
- Procedura oceny i weryfikacji zasobów infrastruktury dydaktycznej i naukowej uczelni
- Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów
- Procedura oceny wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia
- Procedura zapewniania studentom dydaktycznego, naukowego i materialnego wsparcia
zapewnienie_studentom_wsparcia_ze_strony_uczelni_wsps.pdf402.61 KB
- Zasady oceny nauczyciela akademickiego przez studentów
ogólne-zasady-stosowania-ankiety-oceniajacej-nauczyciela-akademickiego-wsps.pdf417.67 KB
- Procedura monitorowania losów zawodowych absolwentów
- Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich
- Regulamin hospitacji zajęć